TRWA ŁADOWANIE STRONY
English (United Kingdom)Polish (Poland)

Głównym profilem naszej działalności jest chiptuning silników spalinowych. Najczęściej tuningujemy auta grupy VAG: AUDI, SEAT, SKODA, VW oraz firm: BMW i OPEL. Wiedza, doświadczenie oraz profesjonalny sprzęt diagnostyczny i pomiarowy używany przez nas do tuningu gwarantuje bardzo wysoki poziom świadczonych usług. Pracujemy na najnowszych programatorach najlepszych światowych firm. Pozwala nam to na zmianę oprogramowania również w najnowszych modelach aut wyposażonych w sterowniki EDC17 i MED17.

GEKOCARS  Chiptuning


Chiptuning - to potoczna nazwa metody podrasowania silnika, polegająca na modyfikacji programu sterującego, zapisanego w pamięci komputera silnika, w celu zwiększenia momentu obrotowego oraz mocy maksymalnej silnika, a w efekcie zdolności pojazdu do przyspieszania.

Aby wprowadzić zmiany w programie sterującym, należy zgrać seryjny program ze sterownika silnika, poddać procesowi modyfikacji, a następnie z powrotem wgrać już przerobiony program do sterownika silnika. Zabieg ten mimo że z opisu wygląda bardzo prosto, jest najtrudniejszym elementem całego procesu tuningu silnika. W autach produkowanych po 2000 roku zgrywanie i wgrywanie programu sterującego odbywa się zwykle przez złącze diagnostyczne OBD, bez konieczności demontażu sterownika silnika.

Chiptuning: profesjonalne narzędzia, wiedza i doświadczenie Chiptuning: profesjonalne narzędzia, wiedza i doświadczenie Chiptuning: profesjonalne narzędzia, wiedza i doświadczenie Chiptuning: profesjonalne narzędzia, wiedza i doświadczenie



Chiptuning to jednak nie sama zmiana oprogramowania. Aby wykonać zabieg bezpiecznie należy przedtem wykonać diagnostykę silnika i sprawdzić parametry na hamowni, pozwoli nam to upewnić się, że auto jest sprawne. Tą samą procedurę należy wykonać po wgraniu zmodyfikowanego oprogramowania w celu upewnienia się, że tuning został wykonany poprawnie, a uzyskane przyrosty są na właściwym poziomie.

Tak zwany bezpieczny przyrost mocy i momentu obrotowego silnika, zależy od konstrukcji silnika i układu napędowego i wynosi w zależności od zapasów konstrukcji od ok. 15% do ok. 40%.

Producenci samochodów z różnych względów celowo obniżają moc produkowanych silników, głównie po to aby zwiększyć ich odporność na złe użytkowanie lub złe serwisowanie. Marketing, podatki czy jakość paliwa stosowanego w kraju importera aut bywają powodem ograniczania mocy silników.

 

Co to jest Indywidualny Chiptuning?

 

Indywidualny chiptuning to napisanie programu sterującego " na miarę " do danego egzemplarza silnika np. w celu osiągnięcia wartości mocy i momentu obrotowego określonych przez właściciela auta .

Poszczególne sztuki tego samego typu silnika potrafią znacznie różnić się maksymalnym momentem obr. i mocą silnika oraz przebiegiem linii momentu obr. - wynika to np. z tolerancji produkcyjnych części silnika .

Oznacza to że ten sam tuningowy program sterujący zastosowany w teoretycznie identycznych silnikach może dać różny efekt końcowy - zbyt słaby lub zbyt mocny .

Tylko użycie precyzyjnego urządzenia pomiarowego jakim jest stacjonarna hamownia podwoziowa umożliwia określenie " na 100% " jakim momentem i jaką mocą dysponuje silnik seryjny i po tuningu oraz jak przebiega linia momentu obrotowego .

Tylko analiza wyników pomiarów z hamowni oraz wprowadzanie bieżących poprawek pozwala " dopieścić " modyfikowany program i osiągnąć właściwy efekt .

W galerii poniżej kilka przykładów indywidualnego chiptuningu silnika VAG 1.9TDI o katalogowej mocy 105KM