Projekty GEKOCARS

TRWA ŁADOWANIE STRONY
English (United Kingdom)Polish (Poland)

Do tuningu mechanicznego zaliczamy wszelkie zmiany wykonane w konstrukcji np. silnika, układu napędowego, układu hamulcowego, zawieszenia, mające na celu poprawienie właściwości trakcyjnych auta. Poniżej opis kilku ciekawszych projektów wykonanych w naszej firmie .

Opel Vectra B 2.0T

Pierwsza modyfikacja wykonana przez naszą firmę to wzmocnienie dwulitrowego silnika w samochodzie OPEL VECTRA B. Zamontowanie zestawu turbo pozwoliło podnieść moc silnika ze 136 KM do 208 KM oraz moment obrotowy
ze 188 Nm do 265 Nm.

Założenia projektu były następujące:
- bez zmian pozostanie silnik, układ elektryczny i paliwowy,
- nie może ulec pogorszeniu kultura pracy silnika,
- w samochodzie musi pozostać fabryczna klimatyzacja.

W efekcie otrzymaliśmy bardzo szybki samochód, który jednocześnie nie stracił nic ze swoich walorów użytkowych. W komorze silnika przybyła turbosprężarka oraz pośredni układ chłodzenia powietrza doładowanego (intercooler wodny).

Zmieniony został również kolektor wydechowy. Jego specjalna konstrukcja mocno ogranicza efekt dławienia wylotu spalin przez turbosprężarkę, oraz wszystkie niekorzystne zjawiska z tym związane. Kolektor ten jest rozwiązaniem prototypowym, opracowanym kompleksowo w naszej firmie.

Zainteresowanych wrażeniami z testu odsyłamy do artykułu w magazynie GT z maja 2002 :

Strona 1 (118 kB) Strona 2 (175 kB) Strona 3 (173 kB)

 

Opel Vectra B Turbo by GEKO-CARS Opel Vectra B Turbo by GEKO-CARS Opel Vectra B Turbo by GEKO-CARS Opel Vectra B Turbo by GEKO-CARS
Opel Vectra B Turbo by GEKO-CARS

Opel Astra G 2.0T

Innym zmodyfikowanym przez nas samochodem był OPEL ASTRA G.

Silnik został wyposażony w zestaw turbo naszej produkcji.

 

Składa się on z:

- filtra powietrza firmy Pipercross,
- turbosprężarki Garrett T3,
- intercoolera wodnego,
- nowego (krótkiego) kolektora dolotowego,
- specjalnego kolektora wydechowego,
- rury wydechowej o powiększonej średnicy,
- tłumika końcowego firmy LEXMAUL.

W układzie paliwowym jedyna zmiana to podniesione ciśnienie paliwa o 0,5 bara.
Dodany został "Piggy Back" SMT-5 firmy Perfect Power, dzięki któremu dostosowaliśmy seryjne mapy paliwa i zapłonu do nowych warunków pracy silnika.

Bardzo ciekawie przedstawiają się wyniki z pomiarów zużycia paliwa. W testach drogowych ASTRA spaliła średnio 6,7 l / 100 km przy prędkości podróżnej ok. 120 km/h (trasa Poznań - Sarbinowo - Poznań) oraz 7,6 l / 100 km przy prędkości podróżnej ok. 140 km/h (zbadane na trasie z Poznania do Austrii i z powrotem - 2000 km). Dla porównania, na tej samej trasie OPEL VECTRA 1,6 spalił średnio 8,4 l / 100 km, a NISSAN PRIMERA 1,6 - 8,1 l / 100 km.

Równie ciekawie wygląda zestawienie niektórych parametrów:

- silnik X20XEV
- pojemność skokowa - 1998 ccm
- maksymalna moc - 226 KM
- maksymalny moment obrotowy - 270 Nm
- stopień sprężania - 10,8 : 1
- ciśnienie doładowania - 0,6 bar
- zużycie paliwa:
- 6,7 l / 100 km przy 120 km/h
- 7,6 l / 100 km przy 140 km/h

Zainteresowanych wrażeniami z testu odsyłamy do artykułu w magazynie GT z czerwca 2003 :
Strona 1 (200kB) Strona 2 (185kB)

 

Film ze startu w Modlinie: pobierz (1,1 MB)

Opel Astra G Turbo by GEKO-CARS Opel Astra G Turbo by GEKO-CARS Opel Astra G Turbo by GEKO-CARS
Opel Astra G Turbo by GEKO-CARS Opel Astra G Turbo by GEKO-CARS Opel Astra G Turbo by GEKO-CARS
Opel Astra G Turbo by GEKO-CARS

Opel Omega B 3.0BT

Do startów w sezonie 2007 Drifting CUP przygotowaliśmy silnik samochodu OPEL OMEGA B 3.0 Biturbo.

W aucie seryjny silnik V6 został zastąpiony rzędowym silnikiem 3.0 24V pochodzącym z samochodu Opel Senator B. Silnik ten cechuje prosta budowa, duża niezawodność oraz gabaryty umożliwiające zastosowanie turbodoładowania. Nowa jednostka napędowa została wyposażona w dwie turbosprężarki Garrett, specjalny kolektor wydechowy oraz dolotowy zostały wykonane przez naszą firmę specjalnie na potrzeby tego samochodu.
Dodatkowo w układzie znalazła się spora chłodnica powietrza (intercooler), większe wtryskiwacze paliwa oraz zmodyfikowany zawór upustowy 2MCOSMO.
Zmodyfikowaną jednostką napędową zarządza komputer XMS Firmy PerfectPower, który oprócz wielu innych zalet pozwala także na bezpośrednią współpracę z szerokopasmową sondą lambda, która umożliwia bardzo precyzyjne kontrolowanie składu spalin, dzięki czemu stosunek paliwa do powietrza jest przez cały czas utrzymywany na właściwym poziomie.
Opel Omega Biturbo by Geko-Cars, raport hamownia Silnik obecnie legitymuje się mocą 352 KM i 414 Nm przy doładowaniu zaledwie 0,6 bar. Ze względu na przeznaczenie auta seryjne dwumasowe koło zamachowe zastąpiliśmy lekkim kołem jednomasowym naszej produkcji, które obecnie współpracuje ze wzmocnionym sprzęgłem firmy SACHS. Dzięki odpowiedniemu dobraniu turbosprężarek oraz odpowiednio ukształtowanym kolektorom charakterystyka silnika jest bardzo gładka. Moc jest generowana bardzo płynnie co jest niezmiernie ważne w dyscyplinie jaką jest drifting i bardzo ułatwia kierowcy kontrolowanie auta w poślizgu.

Artykuł z gazety Auto Tuning Świat 07/2007
str 1 str 2 str 3 str 4 str 5 str 6


Jeden z przejazdów podczas V Rundy Toyo Drifting Cup 15/16.09.2007 : Pobierz 5,4MB


Opel Omega Biturbo Silnik Opel Omega Biturbo Silnik Opel Omega Biturbo Silnik Opel Omega Biturbo Silnik

Opel Omega B Biturbo by GEKO-CARS

BMW E30 2.7T

Dla miłośników marki BMW przygotowaliśmy zestaw TURBO przeznaczony do modelu E30 z silnikiem M20. Zestaw zamontowany do silnika o pojemności 2.7 litra pozwala osiągnąć, przy doładowaniu 0.65bar, moc na poziomie 360KM i moment obrotowy ponad 440Nm.
Oprócz turbosprężarki Garrett GT 2860RS w skład zestawu wchodzi między innymi kolektor ssący zintegrowany z intercolerem wodnym
i wzmocnione sprzęgło SACHS. W układzie chłodzenia zastosowaliśmy większą chłodnicę płynu oraz termostat o niższej temperaturze otwarcia.
Dzięki niskiej wadze, tylnemu napędowi i dużej mocy silnika, auto jest bardzo dynamiczne. Z tych samych powodów do prowadzenia auta konieczne są ponad przeciętne umiejętności kierowcy, gdyż zerwanie przyczepności tylnych kół odbywa się przy każdym mocniejszym wciśnięciu pedału gazu.







Zestaw TURBO w BMW E30:BMW E30 Turbo
BMW E30 Turbo

BMW E30 Turbo
BMW E30 Turbo BMW E30 Turbo BMW E30 Turbo
BMW E30 Turbo BMW E30 Turbo BMW E30 Turbo

BMW E30 Turbo by GEKO-CARS

Opel Speedster 2.0T

Samochód ten już w wersji seryjnej nie ma problemu z poruszaniem się po drodze, jednak po naszej modyfikacji rusza się o wiele lepiej .

W silniku seryjne wtryskiwacze paliwa jak i turbosprężarka została zastąpiona odpowiednikami z silnika Z20LEH.

W celu poprawienia napełniania silnika zmieniony został kolektor dolotowy oraz chłodnica powietrza doładowanego.

Seryjne sprzęgło zostało zastąpione mocniejszym spiekowym dedykowanym do tego silnika sprzęgłem firmy SACHS.

Seryjne śruby korbowodów zostały zastąpione śrubami ARP, a pompa paliwa została zastąpiona pompą WALBRO

Całość została zestrojona na fabrycznym komputerze



 

 

Opel Speedster 2.0 Turbo:Opel Speedster 2.0 Turbo by GekoCars
Opel Speedster 2.0 Turbo by GekoCars

Opel Speedster 2.0 Turbo by GekoCars
Opel Speedster 2.0 Turbo by GekoCars Opel Speedster 2.0 Turbo by GekoCars Opel Speedster 2.0 Turbo by GekoCars