OLDTIMER GEKOCARS: Jaguar E-type, BMW 315/1, Mercedes Pagoda

TRWA ŁADOWANIE STRONY
English (United Kingdom)Polish (Poland)

OLDTIMER GEKOCARS

Czasami zdarza nam się naprawiać stare samochody - głównie silniki
Przykładem może być JAGUAR E-type 5.3 V12 który trafił do nas z niesprawnym silnikiem

Silnik tego Jaguara nie dość że pracował tylko na kilka cylindrów to posiadał jeszcze duży przeciek płynu chłodzącego do miski olejowej

 

 

JAGUAR E-type 5.3 V12 body bonnet 1 JAGUAR E-type 5.3 V12 body bonnet 2 JAGUAR E-type 5.3 V12 engine 3 JAGUAR E-type 5.3 V12 engine 4 JAGUAR E-type 5.3 V12 engine bottom & crank shaft 5 JAGUAR E-type 5.3 V12 engine bottom & crank shaft 6
JAGUAR E-type 5.3 V12 engine bottom & crank shaft 7 JAGUAR E-type 5.3 V12 engine bottom & crank shaft 8 JAGUAR E-type 5.3 V12 9 JAGUAR E-type 5.3 V12 10 JAGUAR E-type 5.3 V12 restoration 11 JAGUAR E-type 5.3 V12 restoration 12
JAGUAR E-type 5.3 V12 valve springs JAGUAR E-type 5.3 V12 old pistons JAGUAR E-type 5.3 V12 old pistons JAGUAR E-type 5.3 V12 old cylinder liners JAGUAR E-type 5.3 V12 restoration 13 JAGUAR E-type 5.3 V12 restoration 14
JAGUAR E-type 5.3 V12 front suspension 15 JAGUAR E-type 5.3 V12 front suspension 16 JAGUAR E-type 5.3 V12 front suspension 17 JAGUAR E-type 5.3 V12 front suspension 18 JAGUAR E-type 5.3 V12 front suspension 19 JAGUAR E-type 5.3 V12 front suspension 20
JAGUAR E-type 5.3 V12 front suspension, brakes 21 JAGUAR E-type 5.3 V12 front suspension, brakes 22 JAGUAR E-type 5.3 V12 front suspension, brakes 23 JAGUAR E-type 5.3 V12 restoration 24 JAGUAR E-type 5.3 V12 restoration 25 JAGUAR E-type 5.3 V12 engine restoration 26
JAGUAR E-type 5.3 V12 engine, cam, timing chain 27 JAGUAR E-type 5.3 V12 engine, cam, timing chain 28 JAGUAR E-type 5.3 V12 engine bottom, crankshaft 29 JAGUAR E-type 5.3 V12 engine bottom, crankshaft 30 JAGUAR E-type 5.3 V12 engine bottom, crankshaft 31 JAGUAR E-type 5.3 V12 engine bottom, crankshaft, pistons 32
JAGUAR E-type 5.3 V12 engine bottom, crankshaft, new pistons 33 JAGUAR E-type 5.3 V12 new piston 34 JAGUAR E-type 5.3 V12 engine 35 JAGUAR E-type 5.3 V12 engine 36 JAGUAR E-type 5.3 V12 engine 37 JAGUAR E-type 5.3 V12 engine 38
JAGUAR E-type 5.3 V12 engine 39 JAGUAR E-type 5.3 V12 engine 40 JAGUAR E-type 5.3 V12 engine 41 JAGUAR E-type 5.3 V12 engine 42 JAGUAR E-type 5.3 V12 carburetor 43 JAGUAR E-type 5.3 V12 carburetor 44
JAGUAR E-type 5.3 V12 oil pressure 45 JAGUAR E-type 5.3 V12 engine 46 JAGUAR E-type 5.3 V12 engine 47 JAGUAR E-type 5.3 V12 engine 48 JAGUAR E-type 5.3 V12 engine 49 JAGUAR E-type 5.3 V12 engine 50
JAGUAR E-type 5.3 V12 engine 51 JAGUAR E-type 5.3 V12 fan radiator 52 JAGUAR E-type 5.3 V12 engine 53 JAGUAR E-type 5.3 V12 engine radiator front suspension 54 JAGUAR E-type 5.3 V12 engine 55 JAGUAR E-type 5.3 V12 56
JAGUAR E-type 5.3 V12 57 JAGUAR E-type 5.3 V12 58 JAGUAR E-type 5.3 V12 59 JAGUAR E-type 5.3 V12 60 JAGUAR E-type 5.3 V12 engine 55 JAGUAR E-type 5.3 V12 engine 55
JAGUAR E-type 5.3 V12 engine 55 JAGUAR E-type 5.3 V12 engine 55 JAGUAR E-type 5.3 V12 interior 65 JAGUAR E-type 5.3 V12 body outside 66 JAGUAR E-type 5.3 V12 body outside 67 JAGUAR E-type 5.3 V12 body outside 68
JAGUAR E-type 5.3 V12 body outside 69 JAGUAR E-type 5.3 V12 body outside 70 JAGUAR E-type 5.3 V12 body outside 71 JAGUAR E-type 5.3 V12 body outside 72

Plików w galerii : 72

 

Sportowe BMW 315/1 z 1935 roku to obecnie najstarsze auto jakie naprawialiśmy w naszej firmie

W silniku głównym problemem było skompletowanie i wyregulowanie trzech gaźników ,tak aby działały identycznie.

Zadanie okazało się dosyć trudne zwłaszcza ,że w aucie znajdowały się gaźniki w których większość ważnych elementów była już nie oryginalna.

Mimo trudności operacja zakończyła się pomyślnie.

 

BMW 315/1 1 BMW 315/1 2 BMW 315/1 3 BMW 315/1 4 BMW 315/1 5 BMW 315/1 engine 6
BMW 315/1 engine 7 BMW 315/1 engine 8 BMW 315/1 engine 9 BMW 315/1 engine, carburetor 10 BMW 315/1 engine, carburetor 11 BMW 315/1 engine, carburetor 12

Plików w galerii : 12

 

Bywa że nietypowy układ zapłonowy, zasilania czy rozrządu był stosowany tylko przez jednego producenta aut, i jest całkiem inny od tych które stosowała reszta świata – wtedy większość warsztatów ma problem z diagnozowaniem niesprawności silnika

Przykładem na to może być silnik Mercedes M130 stosowany np. w modelu PAGODA - sercem układu zasilania tego benzynowego silnika jest rzędowa pompa wtryskowa która budową bardzo przypomina pompę wtryskową silnika diesla . Układ zdaje się być prosty - do puki działa.

Kilka takich silników naprawiliśmy

Na zdjęciach po niżej silnik Mercedes M130 stosowany w modelach W113 i W111

Mercedes W111 W113 PAGODA M130 engine 1 Mercedes W111 W113 PAGODA M130 engine 2 Mercedes W111 W113 PAGODA M130 engine 3 Mercedes W111 W113 PAGODA M130 engine 4 Mercedes W111 W113 PAGODA M130 engine, camshaft, timing chain, cylinder head 5 Mercedes W111 W113 PAGODA M130 engine, camshaft, fuel injection pump, cylinder head 6
Mercedes W111 W113 PAGODA M130 engine, camshaft, fuel injection pump, cylinder head 7 Mercedes W111 W113 PAGODA M130 engine, cylinder head 8 Mercedes W111 W113 PAGODA M130 engine, intake 9 Mercedes W111 W113 PAGODA M130 engine 10 Mercedes W111 W113 PAGODA M130 engine 11 Mercedes W111 W113 PAGODA M130 engine 12
Mercedes W111 W113 PAGODA M130 engine 13 Mercedes W111 W113 PAGODA M130 engine 14 Mercedes W111 W113 PAGODA M130 engine, intake 15

Plików w galerii : 15